Thursday 3 November 2016

Herba Maharani


Apa Itu Herba Maharani??


Herba Maharani Ataw Nama Sebenarnya Beijing Te Zhi Bai Feng Wan Adalah Berasal Daripada Formula Traditional Bai Feng Wan Pada Masa Dinasti Ming. Ia Dihantar Dari Farmasi Diraja Ke Beijing Tong Ren Tang Untuk Dihasilkan Sebagai Ubat Yang Khas Untuk Kegunaan Istana Maharani. Maharani Menggunakan Ubat Itu Mengekalkan Keremajaan & Kecantikan, Melewatkan Penuaan & Menjaga Kesihatan. Beijing Te Zhi Bai Feng Wan Menggabungkan Banyak Jenis Ubat Yang Berharga & Dihasilkan Melalui Teknologi Terkini. Ia Bersifat Halus, Lembut, Rasa Wangi & Tulen, Berkesan Dalam Menambahkan Tenaga & Darah, Juga Menyelaraskan Kitaran Haid Wanita.


Ramuan Utama


Kombinasi Lebih 20 Jenis Ubat Traditional Yang Berharga Iaitu Ayam Hitam, Concha Ostrea Gigas, Cornu Cervus Nippon, Radix Astragalus Membranaceus, Radix Panax Ginseng, Rhizoma Cyperus Rotundus, Radix Angelica Sinensis, Radix Paeonia Lactiflora, Radix Rehmannia Glutinosa, Rhizoma Ligusticum Chuanxiong, Radix Salvia Miltiorrhiza, Rhizoma Dioscorea Opposita & Radix Giycyrrhiza Uralensis.


Produk Keluaran Beijing Tong Ren Tang Merupakan Lambang Perniagaan Yang Bersejarah Melebihi 300 Tahun. Juga Merupakan Pembekal Tunggal Ubat-Ubatan Kepada Maharaja Semasa Dinasti Qing. Tong Ren Tang, Te Zhi Bai Feng Wan Diperakui Sebagai Produk Terkenal Di China Pada Tahun 1994. Diiktiraf Sebagai Sejenis Ubat Herba Yang Terpelihara Pada Tahun 1998.


Kesan Pengambilan


Herba Maharani Ataw Beijing Te Zhi Bhi Feng Wan Dibuat Daripada Pelbagai Jenis Ubat Traditional Yang Berharga, Mempunyai Kesan Dalam Menambahkan Tenaga Dan Darah, Menyelaraskan Kitaran Haid, Mengawal Keputihan, Melegakan Tekanan Dan Kesakitan. Biasanya Digunakan Untuk Merawar Kelemahan Badan Yang Disebabkan Oleh Kekurangan Tenaga Dan Darah, Kelesuan Pinggang Dan Lutut, Perpeluhan Dan Debaran Spontan, Kepanasan, Kitaran Hais Tidak Teratur, Disentri, Pendarahan Dalam Rahim Dan Sebagainya.




Adakah Herba Maharani Panas??


Tidak, Dicadangkan Agar Meminum Air Dengan Banyak Untuk Membantu Proses Penyerapan Herba Maharani Oleh Badan.


Formula Unik


Mengikut Rekod Perubatan Dinasti Ming, Bai Feng Wan Berasal Dari Dinasti Tang. Semasa Pemerintahan Dinasti Qing, Pakar Dari Hospital Maharaja Telah Melakukan Kajian Dan Memperbaiki Kandungan 'WUJI" (Sejenis Ayam Hitam) Bai Feng Wan, Satu Produk Asli Negeri China & Seterusnya Melantik Tong Ren Tang Sebagai Pembekal Tunggal Kepada Kaun Kerabat Maharaja. Malahan Maharani Ci Xi Sendiri Turut Mengamalkan Makanan Tersebut Sebagau Penyubur Dan Awet Muda. Seterusnya Tong Ren Tang Te Zi Bai Feng Wan Sehingga Hari Ini Telah Dipamerkan Dalam Muzium Istana Terlarang Di Peking.


Ubat Herba Traditional Cina Ini Mengandungi 20 Jenis Ramuan Berharga Termasuklah Pati Ayam Hitam (Bai Feng Wan) Sebagai Ramuan Utama. Ayam Hitam Ini Nama Saintifik  Dia Gallus Gallus Domesticus Juga Dikenali Sebagai Ayam Selasih Ataw Ayam Cemani Ataw Ayam Didik (Dikalangan Masyarakat Melayu Dan Indonesia.


Ayam Hitam Ini Memang Digunakan Sebagai Amalan Perubatan Traditional Melayu, Indonesia Dan Cina. Banyak Khasiat Ayam Hitam Ataw Ayam Selasih Ini Untuk Wanita Terutama Yang Telah Berkahwin Dan Melahirkan Anak.



No comments:

Post a Comment